دیجیتال مارکتینگ چیست؟

صفحه اصلی > آموزش بازاریابی دیجیتال : دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing) یا بازاریابی دیجیتال را اگر در فضای دیجیتال فعال باشیدرا قطعا شنیده اید، فضای دیجیتال امروزه مملو از پتانسیل و فرصت برای توسعه کسب و کار شماست. اما اگر قصد دارید به صورت حرفه ای در این دنیای جدید وارد شوید لازم است که با علم دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.

دیجیتال مارکتینگ به شما کمک میکند تا از ابزار های دیجیتال و با حداقل هزینه کسب و کار خود را توسعه دهید.

از زمان شیوع ویروس کورنا شغل دیجیتال مارکتینگ توسعه چشمگیری پیدا کرد کسب و کار های آنلاین فروشگاه های اینترنتی توسعه پیدا کردند و جهان به سوی دنیای مجازی پیش رفت
در این مقاله قصد داریم همه چیز را در مورد دیجیتال مارکتینگ به شما توضیح دهیم و موارد زیر را با هم بررسی کنیم،با ما همراه باشید:

1. شغل مارکتینگ چیست
2. وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
3. معنی دیجیتال مارکتینگ
4. انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ
5. مزایا ی دیجیتال مارکتینگ
6. تفاوت دیجیتال مارکتینگ با بازار سنتی

شغل دیجیتال مارکتینگ

شغل دیجیتال مارکتینگ در حقیقت حرفه یا تخصصی را نیاز دارد که مسئول گسترش استراتژی فروش محصول یا خدمات شرکتی به صورت آنلاین میباشد در این شغل دیجیتال مارکتر با ابزار های دیجیتال نظیر وب سایت،شبکه های اجتماعی،ایمیل ارکتینگ یا شبکه های اجتماعی بهره میگیرد.همانطور که در ادامه خواهیم گفت شغل دیجیتال مارکتینگ شاخه های متفاوتی دارد و فرد علاقمند میتواند در هر بخشی که مایل باشد مشغول شود و اگاهی کسب کند.

وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ متفاوت است،برنامه ریزی و مدیریت وبسایت،سئو ایمیل،رسانه های اجتماعی و برنامه ریزی تبلیغات ،بهبود و نگهداری حضور شما در شبکه های احتماعی،اندازه گیری و سنجش عملکرد تمامی کمپین های دیجیتال مارکتینگ و تهیه گزارش مرتبط،در نظر گرفتن بودجه اختصاصی،مدیران دیجیتال مارکتینگ با تیم بازاریابی ،پشتیبانی و فروشندگان برای راه اندازی به موقع کمپین ها.

اما مهم ترین ویژگی که مدیر بازاریابی دیجیتال میبایست داشته باشد درک قوی از استراتژی بازاریابی است.

تعریف دیجیتال مارکتینگ

تعریف دیجیتال مارکتینگ از دیدگاه برترین دیجیتال مارکتر دنیا این است که دیجیتتال مارکتینگ بازاریابی محصولات و خدمات از طریق دستگاه های الکترونیکی میباشد.

تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی

دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی سنتی تفاوت های قابل توجهی دارد هزینه های تمام شده در بازاریابی سنتی و مشخص نبودن بازار هدف اغلب تبلیغات را بی اثر کرده همچنین تبلیغات سنتی در خیابان ها مانند بیلبورد ها ،تراکت ها ،پوستر ها و …اغلب به دست مشتریان واقعی نمیرسید ،جذابیت دیجیتال مارکتینگ این است که میتوانید با هزینه های کمتر از فیلتر های مختلف برای تبلیغات عبور کنید،جامعه هدف را شناسایی کمنید و با تدبیر برای توسعه کسب و کار خود قدم بردارید.

در دیجیتال مارکتینگ بر خلاف بازاریابی سنتی قرار است به طرز هوشمندانه ای از ابزار های الکترونیکی سوشال مدیا،وب سایت ها ،تبلیغات کلیکی و… استفاده کنید تا با هزینه مقرون به صرفه نتایج چند برابری بگیرید.البته بهتر است قبل از شروع دیجیتال مارکتینگ به صورت شفاف جامعه هدف خود را مشخص کنید چرا که ممکن است مشتریان شما افراد مسنی باشند که آنچنان از فضا های دیجیتال استفاده نمیکنند و از روش های سنتی بهتر بتوانید آنها را جذب نمایید.

شاخه های و کانال های دیجیتال مارکتینگ:

  1. بازاریابی محتوا
  2. بهینه سازی موتور جست و جو
  3. تلگرام مارکتینگ
  4. ایمیل مارکتینگ
  5. بازاریابی شبکه های اجتماعی
  6. تبلیغات کلیکی
  7. بازاریابی درونگرا
  8. روابط عمومی آنلاین
  9. بازاریابی موبایلی

قدرتمند ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ در جهان

یکی از قدرتمند ترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ mailchimp است که در سال گذشته حدود 300 میلیارد ایمیل توسط کاربرانش ارسال شده است این ابزار فوق العاده میتواند به صورت رایگان در هر ماه حدود12000 ایمیل به 2000 نفر ارسال کند،مخاطبان را به صورت حرفه ای تقسیم بندی کند و به شما در تحلیل کردن سایت کمک کند.

انواع تبلیغات کلیکی:

تبلیغات بنری-تبلیغات بنری همسان-تبلیغات ریتارگینگ محصول

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.

پست بعدی»

دیدگاهتان را بنویسید